Nie mogę przypomnieć sobie, gdzie ostatnio czytałem wypowiedź pewnego artysty, który stwierdził, że w metalu nie dzieje się dobrze. Że nie jest tylko tak, że złe media postanowiły kompletnie usunąć ze swoich anten/łamów muzykę cięższą od Satisfaction w wersji Britney Baby Spears. Prawda jest taka, że metal ma się nienajlepiej. Są wyjątki, ale? no właśnie to wyjątki tylko.
Z płyta Progress mam pewien problem, bo do końca nie wiem czy zakwalifikować ja do grona słabszych czy lepszych. Z jednej strony nie można muzykom Ultraspank odmówić umiejętności. Gitary brzmią jak powinny, czasami brzmią nawet rewelacyjnie. Wokalista ma momenty kiedy potrafi ?zaryczeć? zawodowo. Z drugiej strony mam wrażenie, że Progress jest efektem swoistego przepisu na ciężką płytę: ?Weźmy trochę dźwięków Korna, trochę Limp Bizkit, trochę Mansona. Pośpiewajmy o zagubieniu, samotności. Zmieszajmy to w jedną całość i płyta gotowa?. No tak ale czy o to chodzi?
Ktoś gdzieś napisał, że album Ultraspank przypomina klimatem Tool. Z całym szacunkiem dla autorów Progress, z taka opinią zgodzić się nie mogę. Tool pozostaje niedoścignionym wzorem, natomiast Ultraspank musi jeszcze popracować i to sporo popracować by można mówić o bliskości klimatów.
Autorem miksu albumu jest Andy Wallace, człowiek odpowiedzialny m.in. za produkcję rewelacyjnej płyty The Sickness Disturbed. Może gdyby to właśnie on został producentem Progress miałbym mniejsze problemy z oceną albumu?
Generalnie, fani nowoczesnego metalu nie powinni być rozczarowani. Co prawda nie otrzymują albumu nowatorskiego, jednak z drugiej strony wstydu nie ma.
Powstrzymam się tym razem od jednoznacznej oceny. Powstrzymam się ponieważ słychać, że panowie z Ultraspank maja duży potencjał. Będzie rewelacyjnie, kiedy swoje możliwości wykorzystają do stworzenia bardziej oryginalnych dźwięków.

1. Push
2. Crumble
3. Stuck
4. Feed
5. Smile
6. Click
7. Jackass
8. Crack
9. Invite Yourself In
10. Thanks
11. Left
12. Where

Recenzja ukazała się w CGM.pl

Marek Molicki, od 1998 roku związany z branżą online. Regional Manager w Gemius SA, właściciel Popkultury, w ramach której doradza firmom które chcą osiągnąć sukces w Internecie. W przeszłości zarządzał m.in. Kultura.yoyo.pl, CGM.pl, Chip.pl oraz odpowiadał za działania online w firmach Cenega i CDP.pl (ex CD Projekt) Więcej o autorze

PODOBNE ARTYKUŁY

Brak komentarzy

Odpowiedz: